Onze groep is als meisjesgroep begonnen in een klein schuurtje aan De Enk in Zwiep in het najaar van 1962. Intussen is er een boel veranderd. Vele jaren later zijn we verhuisd naar het terrein waar we nu zitten. Toen heeft er een klein hutje op de plek van de vlaggenmast gestaan. Na lang sparen is er toen een groter houten gebouw gebouwt op de plek waar het clubhuis nu staat. Sinds 1987 werden er broertjes bij de kabouters (wat nu welpen zijn) verwelkomt. Dit had grote gevolgen voor ook voor de andere speltakken. Helaas na een kwajongensstreek is dit nostalgische gebouw verloren gegaan. Nostalgisch was dit gebouw wel. Alles en ook alles was van hout, de wc spoelde je door met een emmer water en water kwam nog uit de pomp. Na de heropbouw hebben we nu een geweldig gebouw terug gekregen, die de laatste tijd is opgeknapt met een klompenhok en kampvuur kuil. Ondertussen zijn we uitgegroeid tot een gezellige gemengde scoutinggroep.