fotolijn

Uitdagend
Grensverlegend
Plezier

De scouts is onze middelste speltak en bestaat uit jongens en meisjes in de leeftijd van ongeveer 11 t/m 15 jaar. Zij gaan wat verder gaan met de scoutingtechnieken. Ze sjorren (bouwen) grote werken, de tochten worden moeilijker, hebben spannende bosspelen.

Maar natuurlijk zijn wij ook wel eens creatief bezig, zoals houtbranden, sleutelhanger knopen of figuurzagen. Het gebruiken van je fantasie levert ook behoorlijk wat op, want wat doe je als je op kamp gaat en er is geen kooktoestel of er is geen echt toilet? Dan moet je zelf wat bedenken.

Ook de scouts hebben elk jaar een aantal kampen. Weekendkampen die vaak in ons eigen clubhuis plaats vinden, soms is dit op een andere lokatie. Met pinksteren gaan we op Internationaal kamp, Interkamp. Hieraan doen Canadezen en Amerikanen mee ( waarvan de ouders in Duitsland wonen ), maar ook Belgen, Tjechen, Duitsers, Polen, Engelsen en Nederlanders. Elk jaar organiseert een ander land het kamp. We gaan dan met een andere groep uit het district hiereen. Het scoutingseizoen sluiten we altijd af met een zomerkamp,dit doen we altijd met de rowanspeltak. Het kamp is altijd in een thema wat als een rode draad door het kamp loopt. Van activiteiten tot aan het eten toe.

Ook in onze regio word er nog veel georganiseerd samen met andere groepen voor de scouts, zoals sportdagen,
hikes ( trektochten ) en de Sub-regio Wedstrijden.

De speltak heeft opkomst op vrijdagavond van 19:00 tot 21:30 uur. Wil je ook een keertje komen kijken of dit wat voor jou is neem dan contact op met een van de leiding.

Waarom wij op vrijdagavond draaien? Veel kinderen vinden het ook fijn om naast scouting toch ook nog een sport te kunnen beoefenen en niet steeds hun sportteam te moeten teleurstellen door te zeggen dat ze naar scouting willen. Op deze manier kunnen ze en lekker van scouting genieten en sporten. Op een paar opkomsten/kampen na draaien wij dus altijd op vrijdagavond.

Babs de Haas
Tel: 0575 - 521741