Avontuur
Vriendschap
Spel

De jongste groep van Scoutinggroep de Witte Wieven worden de welpen genoemd. De welpen zijn jongens en meisjes van 6 tot ongeveer 11 jaar. Om het voor iedereen uitdagend te houden splitsen we soms de groep in jong en oud. De oudsten krijgen dan iets uitdagender scouting opdrachten dan de jongere welpen.

Tijdens de opkomsten proberen wij een zo breed mogelijk programma aan te bieden, in groepsverband of individueel. Dit kan zijn van een spel in het bos of het clubhuis, kampvuur maken en daarop koken, knutselen of de bekende scoutingactiviteiten zoals een route lopen, kompas oefenen of wat knopen.

Ieder scoutingseizoen besteden we ook aandacht aan insignes. Een insigne kun je verdienen door verschillende activiteiten in een bepaald thema goed af te ronden. Een paar van die thema’s zijn onder andere koken, knopen, kunstenaar en wijde wereld. Doe je alle opdrachten goed of je doet je best dan verdien je het insigne die je op je blouse mag naaien. We hebben dus voor iedereen wat qua activiteiten.

Het seizoen sluiten wij altijd af met een zomerkamp. Dit kan in een tent zijn of een clubhuis van een andere scoutinggroep.

De welpen draaien bij ons op zaterdagochtend van 10.00 tot 12.00 uur. Wil je ook een keertje komen kijken of dit wat voor jou is neem dan contact op met de leiding.

Daan Pardijs tel: 06 – 23 987 536